ستاره های در حال ظهور علوم انسانی دیجیتال
ویل فنتون، 2017
مترجم: الهام سروندی
علوم انسانی دیجیتال از تنوع چشمگیر آموزش ، بورس و خدمات پشتیبانی کرده استواین پشتیبانی توسط گروه متنوعی از رهبران که دنبال کننده ارزش ها و اولویت های این رشته هستند دنبال می شوند. یادگیری الکترونیکی در اینجا مشارکت پنج ستاره در حال طلوع علوم انسانی دیجیتال را نشان می دهد: الکس گیل ، لورن کلین ، ماریسا پرهام ، میریام پوسنر و ژاکلین ورنیمونت.
در حالی که هیچ انتخابی نمی تواند نمایانگر دامنه کامل یک حوزه باشد ، این دانشمندان نمایانگر کارهای نوظهور و امیدوار کننده در علوم دیجیتال هستند. کثلین فیتزپاتریک که تا همین اواخر به عنوان دانشیار مدیر اجرایی و مدیر ارتباطات علمی در انجمن زبان مدرن بود، میگوید "این محققان بارها و بارها وعده فن آوری های دیجیتال را برای کشف مهمترین و انتقادی ترین سؤالات علوم انسانی، نشان داده اند.
فیتزپاتریک که اکنون مدیر علوم انسانی دیجیتال و استاد زبان انگلیسی در دانشگاه ایالتی میشیگان است میگوید:
"کار آنها از ما می خواهد که در مورد ساختار نژاد ، جنسیت ، طبقه و ملت دوباره فکر کنیم و این کار را از طریق ارائه ها و فقدانها در آرشیو فرهنگی انجام دهیم.سپس سعی کنیم که آن آرشیوها را هم از نظر جزییات دقیق و هم در سطح گستردهبررسی کنیم و استفاده از اشکال جدید تولید علمی و همکاری برای جلب دیگران در این پروژه را نیز به کار ببریم".کار آنها بهترین علوم انسانی دیجیتال را نشان می دهد: دیجیتال و مهم ، فراگیر و متصل. "
فراگیر بودن را می توان به روش های مختلفی از جمله تنوع متخصصان ، تخصص در زمینه موضوع ، نقش ها و نهادها سنجید.
این ستاره های در حال ظهور شامل افرادی می شوند که از نظر تاریخی در آکادمی به حاشیه رانده شده اند از جمله زنان و افراد رنگین پوست.مرزهای انضباطی ادبیات ، مطالعات فیلم ، مطالعات سیاهان ، ارتباطات ، رسانه ها و مطالعات اطلاعات همه در حال تغییر هستند.
متیو کی. گلد ، استادیار زبان انگلیسی و علوم انسانی دیجیتال در مرکز تحصیلات تکمیلی ، دانشگاه نیویورک و خالق مباحث در علوم دیجیتال آن تنوع نهادی را در متن فیلد قرار می دهد و میگوید: کار علوم انسانی دیجیتال به طور فزاینده ای در انواع نهادها و فضاهای نهادی گسترش می یابد.اینکه این گروه از دانشمندان نماینده دانشکده در طیف متنوعی از موسسات دولتی و خصوصی از جمله کالج هنرهای آزاد و یک دانشکده برجسته مهندسی می باشند و اینکه محققانی که در کتابخانه ها و نقش های مختلف فعالیت می کنند را شامل می شود ، نشانگر موج بعدی تحقیقات ، دانش آموزان و اقدامات مشارکتی علوم انسانی دیجیتال است. "این ستارگان در حال ظهور پیشگام رویکردهای جدیدی در زمینه علوم دیجیتال هستند که نوآورانه ، محکم و باآمادگی لازم برای پاسخگویی به چالش های لحظه به لحظه هستند.
الکس گیل
هماهنگ کننده بورس تحصیلی دیجیتال
کتابخانه های دانشگاه کلمبیا
بیتانی نوویسکی ، مدیر فدراسیون کتابخانه دیجیتال در شورای کتابخانه و منابع اطلاعاتی میگوید: "من انرژی و تخیل الکس را تحسین می کنم ، زیرا او یکی از یاران محترم فارغ التحصیل ما در آزمایشگاه محققان [دانشگاه ویرجینیا] بود ، که روی تجسم تغییرات متن در آیمه سزایر کار می کرد ،"
وی گفت: "تماشای علاقه الکس به استفاده از روش های علوم انسانی دیجیتال برای جواب دادن به سئوالات تحقیقش بسیار لذت بخش بوده است. او از این روشهای تحقیقاتی برای کمک رسانی به دیگران در سطح عمیقترو در سطح جهانی استفاده کرده است.مینیمالیسم خلاق گیل کار او را در کلمبیا ، جایی که او استودیو باتلر را هدایت می کند ، تحت تأثیر قرار می دهد.یک کتابخانه "فضای نوآوری فناوری" که بر همکاری با اساتید و دانشجویان متمرکز شده است.گیل گفت: "متخصصان کتابخانه در صدر تلاش های ما برای آماده سازی بورس تحصیلی دیجیتال برای درخشش در کلمبیا بوده اند."
او همچنین با دنیس تنن و مانان احمد گروه ایکس پی متد کلمبیا را رهبری می کند.یک گروه خوشه ای تحقیقی مستقر در استودیو با ذینفعانی از سراسر دانشگاه.
گیل در نقش دیگر دانشگاهی خود ، باید وقت خود را برای انتشار بورسیه تحصیلی خودش نیز اختصاص دهد.وی گفت: "اگرچه من باید برای تحقیق شخصی خود از مسئولیت های مشترک خودم فاصله بگیرم ، اما می دانم که وقتی هر دو کار را انجام می دهیم ، عدالت بهتری نسبت به دو شرط دیجیتال و بورس تحصیلی انجام می دهیم."
سیرز گفت: "گیل کار حافظه را با یک تمرین فنی مهم به عنوان یک تلاش روشنفکرانه و فعالانه درگیر می کند."
گیل ظرفیت پذیری علوم دیجیتال را وسیله ای برای همکاری بین المللی می داند.
وی توضیح داد: "علوم انسانی دیجیتال((DH به ترکیب مردم برای ایجاد برنامه های جدید کمک می کند."وی گفت: "اکنون که موسسات به سمت معرفی موضوعات پیشرفته تر در DH حرکت می کنند ، شما می توانید شکاف این رشته را به تخصص تبدیل کنید. هرچند امیدوارم که ما زمینه مشترک را حفظ کنیم. "
لورن کلین
استادیار دانشکده ادبیات ، رسانه و ارتباطات
مدیر آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال
موسسه فناوری جورجیا
چگونه می توانید علوم انسانی دیجیتال را در یک دانشکده مهندسی انجام دهید؟کلین به شکل مدل عنوان میکند که چگونه میتوان علوم انسانی دیجیتال را تمرین کرد و چگونه علاقه ای گسترده به علوم انسانی ایجاد کرد.کلین با کار در یک موسسه بزرگ تحقیقاتی عمومی ، آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال را ایجاد کرد تا فرصتهای تحقیق معناداری را برای دانشجویان ایجاد کند.
"دانش آموزان تمایل دارند با سؤالات محاسباتی روبرو شوند ، و این وظیفه من است که آنها را با سوالات انسان دوستانه آشنا کنم."
در حالی که دانشجویان او مشتاق انجام تحقیقات فنی رزومه ساز هستند ، کلین دانشجویان را به کنفرانس سالانه ADHO ، جایی که در موارد علوم انسانی ارائه می دهند ، می آورد.
بورسیه های تحصیلی خود کلین تجسم داده ها را با تکنیک های ادبی و انتقادی به کار می گیرد و توجه افراد را به مردم و داستانهایی را که ممکن است مورد غفلت واقع شوند ، جلب می کند.
جانت موری ، معاون تحقیقات و امور دانشکده ، اظهار داشت: "کار لورن یکی از پیشرفته ترین تکنیکی ها و نقادانه ترین کارهایی است که علوم انسانی دیجیتالی را تمرین می کنند."
علاوه بر تجسم کار آشپزی مردان و زنانی که برای توماس جفرسون آشپزی می کردند ،جدیدترین اثر کلیین، درشکل تاریخ ، که به همراه دانش آموزانش به پایان رسید ، طرح های تجسم تاریخی فراموش شده را کاوش می کند.
گلدن توضیح داد: "لورن یک دانشمند برجسته ، یک محقق ماهر ، یک ویراستار دقیق و یک همکار سخاوتمند است."
وی گفت: "من می خواستم مباحث مربوط به علوم انسانی دیجیتال را با او ویرایش کنم زیرا او فردی مستقل ، منصف ، همدل و خردمند است.او حس خوبی دارد که این رشته و فیلد کجاست و به کجا می رود. "
کلین و گلد به شکل منحصر به فردی برای شکل دادن به علوم انسانی دیجیتال از طریق مباحثه، مجهز هستند.
کلین گفت: "من نقش خود را به عنوان کمک کننده در روشن سازی و تقویت دیدگاه هایی که نویسندگان ما هرکدام به کتاب آورده اند ، میبینم."
"فقط با قرار دادن افراد در گفتگو می توانید این فیلد و رشته را پربار کنید."
کلین امیدوار است که این متخصصان مختلف از علوم انسانی دیجیتال برای تسهیل همکاری استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: "من فکر می کنم که ما شاهد تخصصی کردن و پیشرفته کردن کار خواهیم بود که نمونه بارزآن کار اخیر در این زمینه است.""اما من متنفرم از دیدن این که با موانع دیگری همراه باشد. ما فقط به پیشرفت های خود ، به روش های بیشتری برای تسهیل گفتگو ، همکاری و اعتبار نیاز خواهیم داشت."
ماریسا پرهام
استاد بخش انگلیسی
مدیر آزمایشگاه علوم انسانی در واقعیتهای مجازی
مسئول تنوع و گنجایش دانشکده کالج امهرست
پرهام شیوه فراگیر علوم انسانی دیجیتال متناسب با دانشگاه هنرهای لیبرال را توسعه داده است.رونداکوبهام ساندر، رئیس مطالعات سیاه پوستان در آمرست گفت: "ماریسا متعهد است که راه هایی را برای افراد خارج از این زمینه پیدا کند."
"پروژه های او باعث می شود تا برای دانشجویان علوم انسانی که هرگز با ابزارهای دیجیتال کار نکرده اند، فضایی ایجاد شود ،و همچنین پرسنل فنی که هرگز در نظر نگرفته اند که چگونه منافع آنها با موضوعات نژادی و بازنمایی در ارتباط است آگاه شوند و همچنین اعضای ارشد هیئت علمی ، مانند من ، که رویکردهای دیجیتال برای آنها جدید و گاهی اوقات بسیار غریب است با آنها آشنا میشوند. "
در رهبری برنامه دیجیتال علوم انسانی، پنج کالج و هم اکنون آزمایشگاه واقعیتهای مجازی پرهام، برای کاهش موانع هم در علوم دیجیتالی و هم برای مطالعات سیاه تلاش کرده اند. ماریسا در کار خود با "دیجیتال سیاه" - درک دیجیتال به عنوان تصویری برای تجربه آفریقایی-آمریکایی کار کرده است.
او در حال کار بر روی دو پروژه درهم تنیده است اولی ، بلک هونتز در آنتروپوسن است که به بررسی زیست شناسی در متون سیاه پوستان میپردازد و دومی زندگی آمریکاییهای آفریقایی تبار و اینترنت که به بررسی چگونگی عملکرد فناوری به عنوان یک تمرین و استعاره میپردازد.
"دکتر. پرهام در راس تلاش ها قرار گرفته است تا مجموعه متنوع تری از صداهای علمی مورد توجه منتقدان را برای موضوعات علوم انسانی دیجیتال به ارمغان آورد ، " دکترآنجل دیوید نیویس ، دانشیار مهمان در دانشگاه ییل این را میگوید.
"صدای او یک فراخوان مهم در شکل گیری بحث در علوم انسانی دیجیتال و در زمینه مطالعات سیاه و آفریقا بوده است."
در مورد آینده این بحث ها ، پرهام بر لزوم ادامه دسترسی تأکید کرد. او گفت:"در مورد این لحظه صحبت های زیادی میان علوم انسانی های دیجیتال ، به عنوان فرصتی برای تغییر نحوه کار ، انتشار و تولید کار آکادمیک ،وجود دارد،از کار ما به عنوان معلمان گرفته تا کار ما به عنوان مربیان پرورش دهنده شیوه ها و هنجارهای نهادی. "چالش این است که چگونه اطمینان حاصل کنیم که امروز افراد بیشتری می توانند شکوفا شوند ،ضمن اینکه درسهایی را که ما در مورد رشد نهادی می آموزیم ، ترسیم می کند."
ماریام پوسنر
استادیار مطالعات اطلاعات و علوم دیجیتال
دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس
به مدت پنج سال ، پوسنر به عنوان یکی از پیشروان علوم انسانی دیجیتال مشغول به کار بود واز جایگاه یک استاد جایگزین بهره می برد. وی با هماهنگی برنامه علوم دیجیتالی UCLA ، با دانشجویان همکاری کرد تا پروژه هایی مانند فیلم سینمای اولیه آفریقایی-آمریکایی وفیلم مبدا و ریشه ی گونه ها و فیلم فهرست پیمان گتی را ایجاد کند که آخرین فیلمش به دانشجویانش جایزه پژوهشگاه هنر سوتبی را اعطا کرد. پوسنر گفت: "من در شغل خود به عنوان استاد مدعو این شانس را داشتم که قدرت تصمیم گیری زیادی برای تعریف اهداف خودم داشته باشم."
ارتقاء اخیر وی به عنوان استادیار مطالعات اطلاعات و علوم دیجیتال ممکن است بعضی محدودیت ها را جبران کند و وی را قادر سازد که زمان بیشتری را برای همکاری و بورس تحصیلی اختصاص دهد. بخش عمده ای از کارهای پوسنر در ارتباط با مطالعات اطلاعات و تحقیق علوم انسانی است.
مطالعه او درباره داده ها در زنجیره تأمین جهانی به مطالعات نرم افزاری ، پلتفرمی و مطالعات فرهنگی می انجامد.پروژه مشکل داده های وی به عنوان یک بورسیه داده محور علوم انسانی به حساب میآید.
"من به کار فمینیستی ماتریالیستی علاقه مندم که تئوری انتقادی نژاد را جدی می گیرد.بسیاری از کنوانسیون های تجسم و مدل سازی داده ها یک "بی طرفی" را فرض می کنند که می دانیم بستگی به یک دیدگاه امپریالیستی و کلی ، از جهان دارد. "
جوهانا دراکر ، استاد مطالعات کتابشناسی در بخش مطالعات توضیح داد که "یکی از دیدگاه های میریام پوسنر این بود که به جای تلاش برای استخراج داده ها از آثار یا شیوه های علوم انسانی ، می توان از داده های موجود - با همه نقص ها و محدودیت های آن استفاده کرد .پوسنر پیش بینی میکند که فیلدی که خود او در شکل گیری اش نقش داشته در آینده تخصصی تر شود و این که علوم انسانی دیجیتال به عنوان یک فضای معرفت شناختی پایدار خواهد بود:"در حالی که بسیاری از ما سؤالاتی را مطرح می کنیم که مختص موضوعات خودمان است ، ما هنوز هم می پرسیم ، خوب ، اما این به چه معنی است؟رویکرد معرفت شناختی درست برای محاسبات و علوم انسانی چیست؟من فکر می کنم تا زمانی که ما هنوز مشغول تصمیم گیری در مورد این موضوع هستیم ، DH به عنوان یک فیلد ادامه خواهد یافت. "
مدیر آزمایشگاه IHR Nexus
ژاکلین ورنیمونت استادیار انگلیسی و علوم انسانی دیجیتال
دانشگاه ایالتی آریزونا
ورنیمونت مدتهاست کارهای بین رشته ای انجام داده است. به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ، او نتوانست بین زیست شناسی مولکولی و ادبیات انگلیسی یکی را انتخاب کند ، بنابراین او در هر دو رشته عالی شد.
امروز او گروههایی را ایجاد می کند و از آنها پشتیبانی می کند که خیلی از هم دور هستند: "هیچ کس از ما نمی تواند کارهایی را که نیاز داریم به تنهایی انجام دهیم - ما با هم بهتر هستیم."
ورنیمونت در حال ترسیم دوره جدیدی برای آزمایشگاه Nexus است ، به عنوان یک کار مشترک و یک فضای مشترک در جامعه که در آن دانشمندان ، هنرمندان و فعالان از تخصص ، ابزار و زمان خود به اشتراک می گذارند.
رئیس ژاکلین، جرج جاستیس در مورد او میگوید: ژاکلین ورنیمونت یکی از برجسته ترین چهره های بین المللی است که می داند راه پیشرفت DH - و بطور کلی برای علوم انسانی - در ایجاد دانش عمیق در فرهنگ و چگونگی عملکرد آن با ابزارهای دیجیتالی است که تأثیر آن را تقویت می کند. ، "
"ژاک برای جمع کردن مردم ... برای اینکه [اتحادیه علوم انسانی ، هنر ، علوم و فناوری و همکاری] را به ASU بکشاند ، محکم بود و تلاش های اینجا را بیشتر کرد و در عین حال همکاری های بین دانشگاه و دانشگاه های دیگر نیز ایجاد کرد."
الیزابت لوش ، استادیار مطالعات آمریکایی و انگلیسی در کالج ویلیام و مری گفت: "ورنیمونت یکی از خلاق ترین اعضای هیئت علمی است که امروز در علوم دیجیتال کار می کند. او به دلیل همکاری با فعالان ، هنرمندان ، کارشناسان امنیتی ، سیاست گذاران و قربانی های آزار و اذیت آنلاین و پاک سازی فرهنگی شناخته شده است. "
ورنیمونت گفت: "من برای تحقیق کردن از ساختارهای بی عدالتی و نابرابری سرمایه گذاری شده ام."
"امید من به علوم انسانی دیجیتال این است که ما در مورد آن به عنوان فضایی که در آن کار ضد نژاد پرستی و فمینیستی بسیار ارزشمند است نگاه کنیم."
Digital Learning [28]
Source URL: https://www.insidehighered.com/digital-learning/article/2017/08/02/rising-stars-digital-humanities
Links
[1] https://www.mla.org/
[2] http://dhdebates.gc.cuny.edu/
[3] http://go-dh.github.io/mincomp/about/
[4] http://www.globaloutlookdh.org/
[5] http://elotroalex.github.io/ed/
[6] https://studio.cul.columbia.edu/
[7] http://xpmethod.plaintext.in/people.html
[8] http://dhlab.lmc.gatech.edu/
[9] http://www.adho.org/conference
[10] http://americanliterature.dukejournals.org/content/85/4/661.abstract
[11] http://shapeofhistory.net/
[12] https://www.fivecolleges.edu/dh
[13] http://irlhumanities.org/
[14] http://blackhaunts.mp285.com/
[15] http://ifttt.mp285.com/about/
[16] http://dhbasecamp.humanities.ucla.edu/afamfilm/
[17] http://dispersionofdarwin.weebly.com/
[18] http://dhbasecamp.humanities.ucla.edu/gettydata/
[19] https://www.arlisna.org/news/news-events/903-2015-sotheby-s-institute-of-art-research-award-winner
[20] https://www.insidehighered.com/advice/2013/12/04/essay-asks-whether-alt-ac-careers-are-really-solution-academic-jobs-shortage
[21] http://www.cdh.ucla.edu/event/miriam-poser-seeing-like-a-supply-chain-data-movement-and-capital-in-the-logistical-regime/
[22] https://www.youtube.com/watch?v=sW0u1pNQNxc
[23] https://ihr.asu.edu/initiatives/geospatial-humanities/digital-humanities
[24] https://www.hastac.org/
[25] http://femtechnet.org/
[26] https://globalsecurity.asu.edu/
[27] https://femtechnet.org/csov/
[28] https://www.insidehighered.com/news/news-sections/digital-learning