کارگاه آموزشی«مساله نوشتن در علوم انسانی»

۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۶ کد : ۱۶۹۹۷ مهمترین اخبار
تعداد بازدید:۲۷۵۷

گروه پژوهشی مطالعات توسعه پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، کار گاه آموزشی با عنوان «مساله نوشتن در علوم انسانی؛ معرفت شناختی و هستی شناختی راهبردهای نوشتن در علوم انسانی و اجتماعی در ایران» را برگزار می کند.

هدف این کارگاه آشنایی‌زدایی از وجوه پروبلماتیک فرایند نوشتن در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی است. محققان و دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی عموماً در فرایند فعالیت‌های فکری، آموزشی و تحقیقاتی خود احساس می‌کنند که با نوعی حالت فروبستگی ذهن و کم توانی در ارائه مکتوب و نوشتاری ایده‌های خود روبرو می‌شوند. این حالت فروبستگی ذهن از کجا سرچشمه می‌گیرد و چرا ما با این حالت مواجه می‌شویم؟ و پرسش مهم‌تر این است که برای مواجه با این حالت فروبستگی ذهن چه راهبردهایی می‌توان اتخاذ کرد؟

در این کارگاه جنبه‌های مختلف معرفت‌شناختی و هستی‌شناختی نوشتن در علوم انسانی و اجتماعی در ایران بحث می‌شود و با تکیه بر تجربه‌های اینجانب راهبردهای نوشتن معرفی و ارزیابی می‌شوند.

مخاطبان این کارگاه: کلیه دانشجویان، محققان و استادان رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی

این کارگاه در 3 جلسه و هر جلسه 2 ساعت خواهد بود. 2 جلسه به مباحث نظری و سخنرانی مدرس کارگاه اختصاص دارد و 1 جلسه به گفتگو و بحث اعضای کارگاه خواهد بود.

مدرس این کارگاه دکتر نعمت الله فاضلی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می باشند.


نظر شما :