علوم انسانی دیجیتال چیست؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۹ کد : ۲۲۳۸۶ یادداشت
تعداد بازدید:۳۰۳
علوم انسانی دیجیتال چیست؟

قلمرو علوم انسانی  دیجیتال می تواند  گیج کننده باشد. ما با پروفسور کنستانس کروپتون، که کرسی تحقیقات در علوم انسانی  دیجیتال دانشکده هنر کانادا برعهده ی ایشان  است ، نشستی داشتیم  و از او خواستیم تا به ما در توضیح این قلمرو کمک کند.

علوم انسانی دیجیتال چیست؟

در علوم انسانی دیجیتالی ، ما از کامپیوترها برای کمک به دانش علوم انسانی استفاده می کنیم. فناوری دیجیتال به ما این امکان را می دهد که سؤالاتی را بپرسیم و یا به آنها پاسخ دهیم که در نبود فناوری نمی توانستیم به آنها بپردازیم. به عنوان مثال یک فرد به تنهایی نمی تواند 5000 کتاب نوشته شده در قرن نوزدهم را بخواند، اما ما می توانیم از الگوریتم هایی برای جستجوی الگوها و گرایش ها استفاده کنیم تا به ما در درک بهتر جابجایی های فرهنگی و نوآوری های رخ داده در آن دوره کمک کنند.

ما همچنین می توانیم از تصویر سازی دیجیتالی برای نشان دادن ارتباط بین افراد استفاده کنیم که بیان آن به صورت نوشتاری دشوار خواهد بود. ما می توانیم نمایشگاه های دیجیتالی ایجاد کنیم که موارد نادر و غیرمعمول را بصورت آنلاین گرد هم آورند، و این شامل مواردی است که هرگز نمی توانستند در دنیای واقعی در کنار یکدیگر به نمایش درآیند.

چرا مطالعه ی علوم انسانی دیجیتال مهم است؟

تاریخ علوم انسانی نشان دهنده مقابله این علوم با سؤالات پیچیده ای است که زندگی روزمره ما را تشکیل  می دهند، مانند چگونگی کاهش اثرات بیگانه هراسی یا نژادپرستی یا چگونگی تضمین یک دموکراسی شکوفا. مهم است که دیدگاه علوم انسانی درزمینه توسعه فناوری، هوش مصنوعی و رسانه ای ارائه شود، اما آوردن ابزارهای دیجیتالی برای پاسخ به سوالات علوم انسانی نیز مهم است. علوم انسانی - و هنرها به طور کلی، که شامل تاریخ، فلسفه، مطالعات ادبی، ارتباطات، هنرهای زیبا و موارد دیگر می شوند - به ما در درک تاریخ و چگونگی ایجاد تغییرات مؤثر کمک می کنند. استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای تحقیقات علوم انسانی و استفاده از تحقیقات علوم انسانی برای توسعه دنیای دیجیتال بسیار موثر است.

فایل کامل مقاله در ادامه آمده است. 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: علوم انسانی دیجیتال مرکز نوآوری پژوهشگاه علوم انسانی علوم علوم انسانی تحقیقات علوم انسانی انسانی دیجیتال


نظر شما :