مرکز نوآوری پژوهشگاه علوم انسانی در عالی ترین سطح حمایتی (فردیس)، حامی معنوی پویش افرا شد

پویش افرا
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۲ کد : ۲۰۸۳۰ خبر و اطلاعیه گذشته رویدادها
تعداد بازدید:۵۶۰
مرکز نوآوری پژوهشگاه علوم انسانی در عالی ترین سطح حمایتی (فردیس)، حامی معنوی پویش افرا شد

مرکز نوآوری و توسعه فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ادامه توسعه فعالیت های ملی خود از پویش افرا که به ابتکار کارخانه نوآوری هم آوا راه اندازی شده است حمایت کرد. باتوجه به تأکید رئیس محترم پژوهشگاه، جناب آقای دکتر حسینعلی قبادی، درخصوص ضرورت فرهنگ سازی و توجه به جنبه های فرهنگی پدیده کارآفرینی، همراهی و حمایت مرکز نوآوری پژوهشگاه علوم انسانی از پویش افرا در عالی ترین سطح حمایتی (فردیس) در دستور کار قرار گرفت.
کارآفرینی، فرآیندی خلاقانه و متعهدانه است که از فرصتهای جدید استفاده می کند تا پاسخهای بهتری برای نیازهای جامعه تولید کند و از این طریق بر ارزشهای جامعه بیفزاید. اما توجه بیش از اندازه بر جنبة اقتصادی این پدیده و نقش آن در درآمدزایی سبب غفلت از جنبه های انسانی تر آن شده است اما کارآفرینی بیش از آن که راهی برای ثروت اندوزی باشد، مصیری (از ریشه صیر به معنای راه رشد شخصیت) برای تحقق خویشتن و معنا بخشی به زندگی خود و دیگران است. کسی شایسته پا نهادن در این سفر قهرمانی است که معنای زندگی خود را در تحقق خویشتن از طریق ارزش آفرینی اجتماعی با کارآفرینی بداند.

رویکرد غالباً اقتصادی به کارآفرینی سبب شده است جوانان بدون شناخت از خود و معنایِ مطلوبِ زندگی، وارد فعالیتهای کارآفرینی شوند و بخشی از منابع محدود این زیست بوم را به خود اختصاص دهند اما به دلیل عدم آمادگی روحی و روانی و نیز نداشتن مهارتهای کافی در مقابل مشکلات بسیار این راه، خیلی زود شکست را بپذیرند و با جانی خسته و دلی آزرده و روحی افسرده دچار احساسِ فریب خوردگی شوند و عمر و سرمایه خود را هدر رفته تلقی کنند. متناسبا سرمایه گذاران در این بخش نیز با این برداشت مواجه شوند که سرمایه ها را در جای نادرست خرج کرده اند و این پدیده در بلند مدت سبب افزایش آسیبهای اجتماعی و فرار سرمایه از این بخش می شود.
کمپین افرا درصدد است تا با کمک دغدغه مندان این حوزه زمینه آگاه سازی اجتماعی برای مواجه درست با پدیده کارآفرینی را از طریق کار فرهنگی و فرهنگ سازی فراهم کند تا به یاری خدا از آسیب های پیش آمده در این حوزه کاسته و بر قرار گرفتن این جریان بر مدار درست یاری رساند.

https://www.hamava.ir/afra

کلید واژه ها: پویش افرا مرکز نوآوری کارآفرینی پژوهشگاه


نظر شما :