افتخاری دیگر برای نشریات پژوهشگاه

۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۰ کد : ۲۱۱۳۴ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۶۴۴
نشریه‌ی پژوهشنامه‌ی انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانیِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رتبه‌ی الف ارزیابی نشریات سال ۱۳۹۹ توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را کسب کرد.
افتخاری دیگر برای نشریات پژوهشگاه


افتخاری دیگر برای پژوهشنامه‌ی انتقادی متون

نشریه‌ی پژوهشنامه‌ی انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانیِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رتبه‌ی الف ارزیابی نشریات سال 1399 توسط  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را کسب کرد.

بر اساس این خبر، نشریه‌ی «پژوهش‌نامه‌ی انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی» با صاحب‌امتیازی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نیز شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بر اساس آیین‌نامه‌ی نشریات علمی در ارزیابی سال  1399 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به کسب رتبه‌ی الف شد که نشریات پژوهشگاه در دومین سال متوالی در ارزیابی سال 99 کمسیون نشریات، موفق به کسب رتبه‌ی «ب» شده‌اند و در این میان علاوه بر موفقیت نشریه‌ی «پژوهشنامه‌ی انتقادی متون»، نشریه‌ی «پژوهش‌های بین‌رشته‌ای ادبی» نیز در نخستین ارزیابی با کسب رتبه‌ی «ب» در مجموعه‌ی نشریات علمی کشور قرار گرفت. 

گفتنی‌ست، پژوهش‌نامه‌ی انتقادی متون فعالیت علمی خود را با هدف گسترش ادبیات نقد در جامعه‌ی علمی ایران و بررسی ابعاد گوناگون این مسئله از سوی صاحب‌نظران داخلی و بین‌المللی، به‌ویژه بازشناسی ابعاد آن در کتب علوم انسانی و متون درسی و کمک‌درسی دانشگاه‌های کشور در حیطه‌ی علوم انسانی آغاز کرده و در تلاش است به شناسایی مسائل و چالش‌های رشته‌های مختلف تخصصی علوم انسانی و نقد شیوه‌های اجرایی و نتایج برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در رشته‌های آن بپردازد.

پژوهش‌نامه‌ی انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی پیش از این هم در عرصه‌های دیگری نظیر جشنواره‌ی نقد کتاب و جشنواره‌ی فارابی افتخاراتی کسب کرده که جدیدترین آن، برگزیده شدن 12 مقاله‌ از این نشریه در هفدمین جشنواره‌ی نقد کتاب سال 99 است.

این موفقیت را به جامعه‌ی علمی و پژوهشی کشور، مخصوصاً خانواده‌ی بزرگ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تبریک عرض می‌کنیم و برای این مجموعه آرزوی کسب موفقیت‌های افزون‌تر داریم.

 

کلید واژه ها: پژوهش‌نامه‌‌‌ی انتقادی متون کسب افتخار رتبه‌ی الف ارزیابی نشریات سال


نظر شما :