گزارش پنجمین جلسه‌ی ستاد هفته‌ی پژوهش پژوهشگاه

۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۹ کد : ۲۰۰۹۴ خبر و اطلاعیه هفته پژوهش ۱۳۹۹
تعداد بازدید:۱۱۰۴

برگزاری مجازی پنجمین جلسه‌ی ستاد هفته‌ی پژوهش پژوهشگاه در سال 99

پنجمین جلسه‌ی ستاد هفته‌ی پژوهش با حضور اعضای این ستاد روز دوشنبه مورخ 17 آذر 99 به‌صورت مجازی تشکیل شد. در ابتدای جلسه دکتر مریم عاملی¬‌رضایی، مدیر ستاد هفته‌ی پژوهش، با آرزوی سلامتی برای اعضای ستاد و همکاران پژوهشگاه، ضمن اشاره به نهایی‌شدن پنل‌های هفته‌ی پژوهش و مشخص‌شدن سخنرانان داخلی و خارجی و همچنین برگزاری برنامه‌های شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی به‌صورت مجزا و البته در قالب هفته‌ی پژوهش، گزارشی از سایر فرایندهای صورت گرفته ازجمله: تعیین مدیران پنل‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم و مکاتبه با آنها برای روند اجرای برنامه‌ها به صورت مجازی به‌ویژه ضبط برنامه‌ها؛ مقالات دریافتی در حوزه‌ی کرونا و ارسال و هماهنگی‌های صورت‌گرفته برای طی کردن فرایندهای مربوط به داوری و انتشار در نشریه‌ی جامعه‌پژوهی فرهنگی؛ و نیز سایر اقدامات انجام شده برای اجرای هرچه بهتر مراسم هفته‌ی پژوهش ارائه کرد.
در ادامه‌ی جلسه هریک از اعضای ستاد گزارشی از پیشرفت فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های خود ازجمله موارد زیر را ارائه کردند:
•    گزارش آماده‌سازی ویژه‌نامه‌ی هفته‌ی پژوهش و انتشار آن
•    گزارش فرایند آماده‌سازی نمایشگاه مجازی داخلی پژوهشگاه
•    گزارش آخرین وضعیت نحوه مشارکت پژوهشگاه در نمایشگاه هفته‌ی پژوهش، فناوری و فن‌بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  
•    گزارش تهیه پوستر پنل‌های برنامه‌های هفته پژوهش، و آماده‌سازی نماهنگ‌های مربوط به بخش ارباب معرفت (اساتید بازنشسته پژوهشگاه)
در پایان این نشست مجازی مدیر ستاد هفته‌ی پژوهش ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و مساعی اعضای ستاد، با تأکید مجدد بر ضرورت انجام هماهنگی‌های لازم، اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، همدلی و همراهی بخش‌های مختلف پژوهشگاه، شاهد برگزاری مناسب و در خور شأن مراسم هفته‌ی پژوهش در سال 99 باشیم.

 

در ادامه گزارش نشست جلسه‌ی چهارم نیز برای آرشیو و رویت مخاطبان از نظرتان می‌گذرد:
 

برگزاری مجازی چهارمین جلسه‌ی ستاد هفته‌ی پژوهش‌‌پژوهشگاه در سال 99

چهارمین جلسه‌ی ستاد هفته‌ی پژوهش‌‌با حضور اعضای این ستاد روز دوشنبه مورخ 3 آذر 99 به صورت مجازی تشکیل شد. در ابتدای جلسه دکتر عاملی ‌رضایی، مدیر ستاد هفته پژوهش، با آرزوی سلامتی برای همه‌ی همکاران پژوهشگاه به تشریح اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسم هفته‌ی پژوهش‌‌همچون: روند در حال تکمیل و رو به افزایش پنل‌های مربوط به پژوهشکده‌‌ها و مراکز ؛ ارائه‌ی جزئیاتی از 10 مقاله دریافت شده برای انتشار در مجموعه مقالات کرونا؛ ادامه‌ی پیگیری‌های اخذ گزارش‌های عملکرد از معاونت‌ها، مدیریت‌ها و واحدهای مختلف پژوهشگاه برای انعکاس در ویژه‌نامهی هفته‎ی پژوهش؛ دریافت درخواست‌های پژوهکشده‌های متقاضی برای تشکیل حلقه ‌های پژوهشی در کنار سایر فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت. در ادامه‌ی جلسه هریک از اعضای ستاد گزارشی از پیشرفت فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های خود ازجمله موارد زیر را ارائه کردند:
•    گزارش تقویت و تجهیز سایت برای نمایشگاه مجازی و همچنین تقویت زیرساخت ‌ها و خطوط اینترنتی پژوهشگاه برای برگزاری جلسات مجازی
•    گزارش فرایند آماده‌سازی ویژه‌نامه‌ی هفته‌ی پژوهش و طی شدن مراحل نهایی طراحی آن
•    گزارش آماده‌سازی نماهنگ‌های مربوط به بخش ارباب معرفت (اساتید بازنشسته پژوهشگاه) و فرایند تهیه آنها با توجه به شرایط موجود
•    گزارش فرایند آماده‌سازی نمایشگاه مجازی داخلی پژوهشگاه
•    گزارش کارگاه‌ها و نحوه مشارکت پژوهشگاه در نمایشگاه هفته‌ی پژوهش، فناوری و فن‌بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  
•    گزارش اقدامات مدیریت تحصیلات تکمیلی شامل معرفی دانش‌ آموختگان برتر و تهیه کتابچه‌ ای در این‌باره و برنامه‌ریزی برای رونمایی آنلاین از رساله‌‌ها در هفته‌ی پژوهش.
در پایان مقرر شد ضمن انجام هماهنگی‌های لازم و اطلاع هریک از اعضا از فرایندهای صورت گرفته، هم‌افزایی بیشتری در بخش‌های مختلف برای برگزاری هرچه بهتر مراسم صورت گیرد.

 

 

کلید واژه ها: گزارش پنجمین جلسه‌ی ستاد هفته‌ی پژوهش پژوهشگاه هفته پژوهش ستاد هفته پژوهش جلسه ستاد هفته‌ی پژوهش جلسه چهارم


نظر شما :