نشست مشترک پژوهشگاه و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برگزار شد

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۹۷۲۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۳۵۸

نشست مشترک پژوهشگاه و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران
روز چهارشنبه 26 شهریور ماه 1399، دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بازدید از «مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران» و ملاقات با رئیس این مرکز، دکتر محمدحسین بوچانی، به معرفی پژوهشگاه، ظرفیت‌ها و توان علمی این نهاد پژوهشی در حل معضلات جامعه‌ی شهری و کلان‌شهر تهران پرداخت. دکتر مظفری معاون امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مرکز ضمن استقبال از برگزاری این نشست، همکاری مشترک دو مجموعه را سبب هم‌افزایی فعالیت‌های شهرداری تهران دانست. در ادامه دکتر آرام به معرفی تفصیلی این مرکز پرداخت. دکتر قریشی اولویت‌های پژوهشی مرکز را اعلام کرد. در این نشست که به همت مدیریت نوآوری و کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی ترتیب داده شده بود، دکتر زهرا پارساپور، معاون کاربردی‌سازی و فرهنگی پژوهشگاه با معرفی کتابخانه‌ی استاد مینوی، ظرفیت‌ها و امکانات فرهنگی این مجموعه و زمینه‌های همکاری با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را مورد اشاره قرار داد. دکتر مهرابی تاریخچه، کارنامه‌ی علمی اعضای هیأت علمی، عملکرد پژوهشگاه در کاربردی‌سازی و نگاه مسأله‌مند در پژوهش، آموزش‌های آزاد و انتشارات پژوهشگاه را معرفی کرد و در ادامه، دکتر الهام ابراهیمی، مدیر نوآوری و کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی، سابقه‌ی فعالیت مشترک پژوهشگاه با مرکز، ظرفیت‌ها و زمینه‌های تخصصی اعضا و سابقه‌ی طرح‌های کاربردی در پژوهشگاه را تشریح کرد.
مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، متولی اصلی فرایندهای مطالعاتی شهرداری تهران اعم از تفکر، پژوهش، مطالعه، نوآوری و یافتن راه‌کارهای نوین و اقدامات مناسب برای انجام مأموریت ها و وظایف شهرداری تهران و نظارت، ارزیابی و به‌روزرسانی طرح جامع شهر تهران است. دکتر بوچانی ضمن استقبال از همکاری با پژوهشگاه، کمک به مسأله‌یابی، فراخوان‌های این مرکز و جشنواره‌ی پژوهش و نوآوری را از جمله بهترین عرصه‌های مشارکت پژوهشگاه برشمرد.
در پایان این جلسه، دکتر مظفری به نمایندگی از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و دکتر ابراهیمی به نمایندگی از پژوهشگاه جهت هماهنگی و تنظیم تفاهم‌نامه معرفی شدند.
 

 

کلید واژه ها: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :