دکتر عاصی: اندر بلای سخت پدید آید، فضل و بزرگمردی و سالاری

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۵ کد : ۱۹۲۹۳ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۳۸۶۳
دکتر عاصی: اندر بلای سخت پدید آید، فضل و بزرگمردی و سالاری

دکتر مصطفی عاصی، استاد برجسته زبان‌شناسی و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره شرایط امروز جامعه و محدودیت‌های ایجاد شده در زندگی مردم به خاطر ویروس فراگیر کرونا یادداشتی ارائه کرده است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

به‌نام آنکه جان را فکرت آموخت

چراغ دل به نور جان برافروخت

با عرض سلام و آرزوی سلامتی برای یکایک دوستان عزیز، همکاران گرامی و اعضای مهربان و محترم خانواده بزرگ پژوهشگاه در این روزهای پایانی سال بیایید همه آرزو کنیم و بخواهیم که حال و احوالمان به خوبی و خوشی گراید و آغاز سال نو و فرارسیدن نوروز باستانی و جاودانی  پایانی باشد بر روزهای سخت.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

 چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند

این مژده را بارها در طول تاریخ و در بزنگاه‌های دشوار زندگی تاریخی مردم این سرزمین پاک دریافته‌ایم. کدام زمستان بوده است که در برابر نیروی عظیم و زندگی‌بخش بهار تاب آورده باشد؟ بزنگاه کنونی نیز گرچه چالشی بزرگ و همگانی است، که رفتنی است. از همین‌  رو نیاز به همتی همگانی و همدلی ملی داریم که خوشبختانه  این روزها شاهد آن هستیم. همدلی در مراقبت از خود، دیگران و همه مردم سرزمینمان. مردمی که همیشه در هنگامه سختی‌ها  ظرفیت‌های عظیم خود را در مهرورزی، دوستی و یاری نشان داده‌اند. مگر از زمان رودکی تاکنون بارها و بارها نبوده که دیده‌ایم:

اندر بلای سخت پدید آید فضل و بزرگمردی و سالاری

راز ماندگاری و پیوستگی و وحدت مردم این سرزمین هم پیدایش، تداوم و تکامل گنجینه عظیم فرهنگی، ادبی و انسانی‌ست که کمتر کشور و ملتی در جهان از آن بهره‌مند است.   

دوستان گرامی، این همکار قدیمی شما که با یک دنیا عشق، دورانی طولانی را در جمع خانواده بزرگ شما  کار و «زندگی» کرده و امیدوارست از آغاز سال در جامه بازنشستگی بازهم از دیدار پرمهرتان بهره‌مند شود،  باور دارد که با نگاه مثبت و امیدواری می‌توانیم به‌زودی دوباره دست‌های یکدیگر را به‌گرمی بفشاریم و با شادی و انرژی بیشتر برای سرافرازی و بهروزی میهن عزیزمان به کار و کوشش بپردازیم و با هم بخوانیم:

بعدازین نور به آفاق دهیم از دل خویش که به خورشید رسیدیم و غبار آخر شد

نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز

بامهر

مصطفی عاصی 

کلید واژه ها: مصطفی عاصی کرونا پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :