سمینار «بازخوانی اندیشه شریعتی و آینده تفکر در ایران» برگزار شد + تصاویر

۰۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۷۴۸۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۶۰۳


به مناسبت گرامیداشت هشتاد و پنجمین سالروز تولد دکتر علی شریعتی بود سمیناری با عنوان "بازخوانی اندیشه شریعتی و آینده تفکر در ایران" در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با همکاری گروه جامعه شناسی کشورهای اسلامیِ انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد.
در این سمینار بیش از ۱۵۲ چکیده مقاله از اقصی نقاط کشور و ۵ کشور خارجی دریافت شد که از جمع مقاله های دریافتی، ۵۱ مقاله توسط کمیته علمی سمینار پذیرفته شد و در نهایت ۳۵ نفر از افراد برگزیده در این سمینار به سخنرانی پرداختند. یکی از نکات جالب در این سمینار حضور محققان شهرستانی بود. به عنوان مثال می توانیم به نام چهره هایی چون دکتر حسین روحانی از تبریز، دکتر محمد رضا زمردی از رشت، دکتر نوشین از شیراز، دکتر محمد حسین علایی از اردبیل، دکتر عباس نعیمی جورشری از استان گیلان، دکتر سید حجت مهدوی از لاهیجان، دکتر فرامرز معتمد از دزفول، آیت الله آکوچکیان از قم و ... اشاره کنیم که بر غنای علمی این سمینار افزودند.
به اعتقاد سیدجواد میری موضوعات متنوعی در این سمینار مطرح شد و نکته جالب دیگر در این سمینار مواجهه محققین و متفکران حاضر از منظرهای متفاوت بود که نشان از ظرفیت گفتمان شریعتی دارد. لازم به ذکر است، کتاب "بازخوانی اندیشه شریعتی و آینده تفکر در ایران" روز ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ مصادف با چهل و دومین سالروز شهادت دکتر شریعتی به بازار عرضه خواهد شد.

 

کلید واژه ها: سیدجواد میری شریعتی دکتر علی شریعتی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :