جوایز

۰۱ آذر ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۰ کد : ۱۳۸۸۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۱۱۷۸


کتاب «وزن شعر عروضی فارسی: تحلیل و طبقه‌بندی براساس تقطیع اتانینی و نظریه واج‌شناسی نوایی»، تألیف امید طبیب‌زاده، انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در بخشموضوع زبان/ گروه زبان فارسی، شایسته تقدیر شد.

 

دکتر نجفی برنده «جایزه ملی تمدن» شد

دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به‌عنوان برنده جایزه ملی تمدن و چهره ماندگار حوزه مطالعات تمدنی انتخاب شد.

در لوح یادبودی که به دکتر نجفی اهدا شد آمده است؛ برترین هدف انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. به پاس یک عمر مجاهدت برای تحقق تمدن نوین اسلامی در حوزه مطالعات نظری و تاریخی و تلاش بی‌وقفه در مدیریت و راهبری ارزشی علوم انسانی در ایران از شما به‌عنوان «چهره برتر مطالعات تاریخی و تمدنی» قدردانی می‌کنیم. امیدواریم تلاش‌های شما گامی مؤثر در راستای نزدیک‌شدن به آرمان انقلاب اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.
 این تقدیر گامی کوچک است در ترویج راه پرافتخاری که شما یک عمر آن را طی کرده‌اید. گفتنی‌است در این مراسم بنیاد ملی نخبگان نیز از دکتر نجفی تجلیل به‌عمل آورد.

 

تجلیل از دکتر زرشناس و دکتر ابوترابی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی 30 دی ماه 402 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مجموعه تالار وحدت معرفی شدند. در این مراسم که با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در حوزه زبان‌شناسی از دکتر زهره زرشناس (استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) با اهداء لوحی تجلیل به‌عمل آمد. در این جشنواره، مقاله "تحلیل زیرساختارهای بازار هنر و درآمد هنرمندان خوش‏نویس در مشهد"، نوشته سمیرا اجتهادی، محمدعلی ابوترابی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) و مهدی حاج‌امینی، به‌عنوان پژوهش "شایسته تقدیر اول" در بخش اقتصاد فرهنگ، فناوری‌های جدید و آینده‌پژوهی فرهنگی شناخته شد. لینک مقاله: https://www.farhangekhorasan.ir/article_170328.html

لینک خبر: https://ifcr.ir/fa/news.php?rid=69

اثر عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی در میان برگزیدگان بیستمین جایزه ملی کتاب دفاع مقدس

بیستمین جایزه ملی کتاب دفاع مقدس با معرفی برگزیدگان در باغ موزه دفاع مقدس طی آیینی به کار خود پایان داد و اثر دکتر سمیه‌سادات شفیعی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و از ایشان تجلیل به‌عمل آمد.

انتخاب کتاب دکتر یحیی فوزی به‌عنوان اثر برتر جشنواره ملی کتاب سال انقلاب اسلامی

به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چهارمین جشنواره ملی کتاب سال انقلاب اسلامی برگزار شد و کتاب «جمهوری اسلامی ایران و جنبش‌های اسلام‌گرا» اثر دکتر یحیی فوزی، استاد و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در این جشنواره به‌عنوان اثر برگزیده در محور مطالعات انقلاب و جمهوری اسلامی، حائز رتبه اول شد.
این کتاب توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است ضمن اینکه این جشنواره با همکاری مشترک وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد برگزار شد و به‌صورت خاص بر آثار مرتبط با مطالعات انقلاب اسلامی تمرکز داشت.

در این دوره ۹۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در پایش اولیه ۱۵۰ اثر ملاک‌های لازم را برای حضور در جشنواره داشتند. سپس در ارزیابی ثانویه ۳۸ اثر مورد بررسی قرار گرفتند که ۱۴ اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند و طی مراسمی در روز اول اسفندماه 1401 با حضور معاون وزیر علوم، ریاست دانشگاه آزاد و نماینده رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از پژوهشگران این حوزه مطالعاتی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

انتخاب کتاب «روش‌شناسی پیوند میان دستگاه مفهومی قرآن کریم و علوم مدرن» از دکتر احمد پاکتچی درچهارمین جشنواره نشر دانشگاهی و سومین دوره کتاب برگزیده دانشگاهی

در سومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی، که همزمان با چهارمین جشنواره نشر دانشگاهی، مصادف با سی‌اُمین دوره هفته کتاب که 26 آبان ماه سال 1401 برگزار شد، کتاب «روش‌شناسی پیوند میان دستگاه مفهومی قرآن کریم و علوم مدرن» اثر دکتر  احمد پاکتچی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شد.

آثار برگزیدگان جایزه ملی نشر دانشگاهی در غرفه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های معتبر جهانی کتاب (نظیر فرانکفورت و...) معرفی و عرضه خواهند شد.

 

تجلیل از دکتر فوزی و دکتر افروغ دو استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی از طرح پژوهشی «امام خمینی (ره) در مواجهه با مخالفان و منتقدان: مطالعه بنیان‌های نظری و سیره عملی» اثر دکتر یحیی فوزی، استاد و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به‌عنوان اثر شایسته تقدیر بزرگسالِ گروه مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) معرفی و از وی تجلیل به‌عمل آمد.
همچنین در این مراسم از دکتر عماد افروغ، استاد بازنشسته و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به‌عنوان شخصیت پیشرو علوم انسانی و اسلامی، تکریم به‌عمل آمد.

تجلیل وزیر علوم از استاد پژوهشگاه علوم انسانی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم بیست و دومین جلسه‌ی تجلیل از پژوهشگران برتر ۱۴۰۰ از دکتر زهره زرشناس، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تجلیل به عمل آورد.
در این مراسم که ۲۵ آذرماه به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، استادان، پژوهشگران و مقامات عالی‌رتبه‌‌ی کشور حضور داشتند.

برگزیده شدن سه اثر پژوهشگاه علوم انسانی به‌عنوان کتاب سال دانشگاهی

سه اثر از انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در حوزه‌‏های فلسفه، زبان‌شناسی و تاریخ در دومین دوره‌ی انتخاب کتاب سال دانشگاهی کشور برگزیده شدند.

در جشنواره‌ی کتاب دانشگاهی کشور در سال 1400 که آثار دانشگاه‌‏های سراسر  کشور در آن شرکت داشته‌اند، سه اثر از آثار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1399، در سه رشته‌ی تاریخ، زبان‌شناسی و فلسفه حائز رتبه شناخته شدند. آثار برگزیده‌ی جشنواره عبارتند از؛
1-    رابطه‌ی نظریه و عمل از حکمای باستان تا رئالیسم انتقادی، اثر دکتر عماد افروغ

2-    سنت زردشتی در روزگار اسلامی، متون فارسی زردشتی (دو جلد)، اثر دکتر حمیدرضا دالوند

3-    تاریخ‌نگاری و تاریخ‌نگری مورخان ایرانی (سده‌ی سوم تا ششم هجری) اثر پروین ترکمنی‌آذر

جایزه‌ی دکتر کاظمی آشتیانی به عضو هیأت علمی پژوهشگاه تعلق گرفت

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی موفق به کسب جایزه‌ی علمی دکتر کاظمی آشتیانی بنیاد ملی نخبگان شد.
بر اساس این خبر، دکتر مهدی کریمی سلطان احمدی، استادیارِ «پژوهشکده‌ی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و تحقیقات اسناد فرهنگی آسیا» پژوهشگاه علوم انسانی، موفق به کسب جایزه‌ی دکتر کاظمی آشتیانی از سوی بنیاد ملی نخبگان شد. دکتر سلطان احمدی فارغ‌التحصیل دانشگاه تربیت مدرس، 11 مقاله‌ی علمی_پژوهشی و ISI  در مجلات معتبر بین‌المللی و داخلی را در کارنامه‌ پژوهشی خود دارد که بنیاد ملی نخبگان در جدیدترین فهرست برگزیدگان خود، جایزه‌ی مرحوم کاظمی آشتیانی را به این عضو هیأت علمی پژوهشگاه اختصاص داد.

برگزیده‌شدن آثار استادان پژوهشگاه در سی‌و‌هشتمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال

برگزیدگان و شایستگان تقدیر سی‌و‌هشتمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست‌و‌هشتمین دوره‌ی جایزه‌ی جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، دوم اسفند ماه 1399، با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان معرفی شدند.
در جمع برگزیدگان این دوره نام دو استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز به چشم می‌خورد.
کتاب «فرهنگ زبان‌آموز پیشرفته فارسی» تألیف دکتر سیدمصطفی عاصی به‌عنوان اثر برگزیده در بخش زبان فارسی و کتاب « چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» تألیف دکتر نعمت‌الله فاضلی و دکتر مانی کلانی، به‌عنوان اثر شایسته‌ی تقدیر در بخش علوم اجتماعی سی‌و‌هشتمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.

نام دو عضو هیأت علمی پژوهشگاه در میان برگزیدگان طرح‌های صنعتی وزارت عتف

دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فهرست طرح‌های پژوهشی برگزیده‌ی صنعتی در سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد. در این گزارش نام دو تن از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه؛ دکتر سیدمحسن علوی‌پور با عنوان‌طرح «ارزیابی نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در شناسایی و حل مسائل سالمندی» و طرح پژوهشی دکتر حمید سجادی با عنوان «ارتقاء عملکرد مدیریت امنیت داخلی در مواجهه با اعتراضات» به چشم می‌خورد.
لازم به یادآوری‌است که از جمع 120 طرح اعلام‌شده در هفته‌ی پژوهش طی جلسه‌ای با حضور دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری و دکتر غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از ۵ طرح پژوهشی به عنوان طرح برگزیده‌ی پژوهشی قدردانی شد که در این میان، طرح دکتر علوی‌پور به عنوان تنها طرح برگزیده در حوزه‌ی علوم انسانی با اهدای لوح تقدیر و تندیس ارتباط با صنعت، مورد تشویق قرار گرفت.

دکتر طباطبایی در جمع برگزیدگان جشنواره بین المللی فارابی 1399

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مفتخر است اعلام کند که یکی دیگر از اعضای هیأت علمی این پژوهشکده موفق به دریافت جایزه‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فارابی شد.

دکتر سید محمدعلی طباطبائی عضو هیأت علمی پژوهشکده‌ی مطالعات قرآنیِ پژوهشگاه علوم انسانی با ارائه‌ی رساله‌ی دکتری با عنوان «بررسی زمینه‌های تاریخی اعتقاد به تحریف تورات و انجیل در میان مسلمانان نخستین» به عنوان برگزیده‌ی دوم سطح بزرگسال در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه‌ی تحقیقات علوم انسانی و اسلامی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه در جمع برندگان مسابقه‌ی بین‌المللی علم اطلاعات و دانش‌شناسی

برندگان مسابقه‌ی بین‌المللی علم اطلاعات و دانش‌شناسی (کتابداری و اطلاع‌رسانی) سال ۲۰۲۰ اعلام شدند و مقال اول به دو پژوهشگر از ایران رسید. این مقاله با عنوان «رویت پذیری علم اطلاعات و دانش‌شناسی و ارتباطات علمی در ایران» توسط دکتر گلنسا گلینی‌مقدم، عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر زهرا اجاق از عضو هیأت علمی پژوهشکده‌ی مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی به رشته تحریر درآمده است.

 

 

 

 

 

تجلیل از دکتر مهدوی‌زادگان در سومین آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی

از استادان منتخب تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های تهران، تجلیل به عمل آمد

سومین آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی یکم تیرماه 1399، با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و برخی از مسئولان دانشگاهی، با تقدیر از استادان منتخب تراز انقلاب اسلامی در سالن استاد مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و از دکتر داود مهدوی‌زادگان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تجلیل به عمل آمد

تقدیر از مقاله دکتر علی دلشاد در سومین کنگره بین المللی امام علی(ع)

سومین کنگره بین المللی امام علی (ع) با شعار "فرهنگ صلح در اندیشه و سیره امام علی(ع) :بازخوانی گفتمان با رویکردی جهانی ،چالش امروز وطرحی برای فردا" در تاریخ 1398/8/14 با حضور جمعی از اندیشمندان ،پژوهشگران و ارادتمندان ایرانی و خارجی امام علی علیه السلام در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.
مقاله دکتر علی دلشاد  تحت عنوان " بررسی تطبیقی مفهوم سکینه و آرامش در قرآن و نهج البلاغه و شخینه در متون عرفانی یهود" در این کنگره شایسته تقدیر شناخته شد.

نام سه عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جمع شایستگان تقدیر «جایزه کتاب سال»

برگزیدگان سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور معرفی و تجلیل شدند.

بر اساس این خبر، آثار برگزیده سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در تالار وحدت معرفی شدند که در این میان نام پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم می‌درخشد. دکتر فرزانه گشتاسب و دکتر نادیا حاجی‌پور دو عضو این مرکز علمی و تحقیقاتی هستند که موفق به دریافت این جایزه در بخش آثار شایسته تقدیر شدند. همچنین در بخش وزن‌های شعر فارسی، نام امید طبیب‌زاده قمصری دیگر عضو پژوهشگاه علوم انسانی می‌درخشد.
کتاب «فرهنگ اویم ایوک» در گروه زبان‌های باستانی و گویش‌های محلی نوشته‌ی فرزانه گشتاسب و نادیا حاجی‌پور، کهن‌ترین فرهنگ دوزبانه‌ی‌ ایرانی به عنوان کتاب سال ایران شناخته شد. این کتاب با همکاری دو انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و فروهر به چاپ رسیده است.

شرح و عنوان برگزیده:  
ﻫ) زبان، زبان فارسی

۱۳. طبقه‌بندی وزن‌های شعر فارسی، تألیف ابوالحسن نجفی، به‌همت امید طبیب‌زاده، تهران: نیلوفر، ۱۳۹۷، ۴۹۶ ص.

زبان‌های باستانی و گویش‌های ایرانی

۱۴. فرهنگ اویم ایوک، تألیف فرزانه گشتاسب و نادیا حاجی‌پور، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ سازمان انتشارات فرورهر، ۱۳۹۷، ۳۶۵ ص.

تجلیل از دکتر پورنامداریان به عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری در بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری (فن بازار)

در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری (فن بازار) از ۱۷ پژوهشگر برگزیده کشوری و ۶ فناور برگزیده با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور تجلیل شدند. دکتر تقی پورنامداریان از پژوهشگاه علوم انسانی نیز از برگزیدگان کشوری این دوره هستند.

*انتخاب کتاب  دکتر هادی گرامی در دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی

دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی روز یکشنبه هفتم بهمن‌ماه 1397 با حضور دکتر جهانگیری؛ معاون اول رئیس‌جمهور، منصور غلامی؛ وزیر علوم و رئیس دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، و جمعی از استادان و پژوهشگران صاحب‌نام حوزه علوم‌انسانی و اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد و این جشنواره نیز، برگزیدگان خود را شناخت.

از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز کتاب دکتر سید محمدهادی گرامی (عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات قرآنی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) با عنوان: نخستین اندیشه های حدیثی شیعه:رویکردها، گفتمان ها، انگاره ها و جریان ها حائز رتبه دوم ( بخش بزرگسال ) در گروه علوم قرآنی، تفسیر و حدیث شناخته شد.

دکتر گرامی در این کتاب ﺑﺎ اﺗﺨﺎذ روﻳﻜﺮدى ﺗﺎرﻳﺦ اﻧﺪﻳﺸﮕﺎﻧﻰ ﺑﻪ دوره ﻣﺘﻘﺪم اﻣﺎﻣﻴـﻪ (ﺗـﺎ ۲۶۰ق) ﻧﺸﺎن ﻣﻰ دﻫﺪ ﮔﻔﺘﻤﺎن ﺣﺪﻳﺚ در ﻣﻴﺎن ﺣﻠﻘﻪ ﻫﺎى ﺣﺪﻳﺜﻰ و ﺟﺮﻳﺎنﻫﺎى اﻣﺎﻣﻴﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﻄﻮر ﭘﻴﺪا ﻛﺮده اﺳﺖ. اﻳﻦ روﻳﻜﺮد ﺗﻼش ﻣﻰﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻛﺎرﺑﺴﺖ اﺑﺰارﻫـﺎﻳﻰ ﻫﻤﭽـﻮن ﺟﺮﻳــﺎنﺷﻨﺎﺳــﻰ، ﺗــﺎرﻳﺦاﻧﮕــﺎره، ﺗﻮﺳــﻌﻪ روشﻫــﺎى ﺗﻔﺴــﻴﺮى ﻣــﺘﻦ، دورى از ﭘــﻴﺶﻓــﺮضﻫــﺎى ﻛﻼﻣــﻰ، دراﻧــﺪاﺧﺘﻦ ﻃــﺮحواره ﺗــﺎرﻳﺨﻰ و … ﭘﮋوﻫﺸــﻰ ﺗــﺎرﻳﺦ اﻧﺪﻳﺸﻪاى، در ﻋﻴﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ دﻏﺪﻏﻪﻫﺎى ﺑﻮﻣﻰ و دﻳﻨﻰ، ﻓﺮاﻫﻢ آورد. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻧﺸﺎن ﻣﻰ دﻫﺪ، از ﻫﻤﺎن ﻧﻴﻤﻪ ﻧﺨﺴـﺖ ﺳـﺪه اول ﻫﺠـﺮى ﮔﻔﺘﻤـﺎن اﺧﺘﻼف اﻟﺤﺪﻳﺚ (ﻣﻴﺎن اﺻﺤﺎب ﻋﻠﻰ (ع) و ﻋﺎﻣﻪ) از ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ دﻏﺪﻏﻪ ﻫﺎى ﺟﺮﻳـﺎن ﻣﺘﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ اﻫﻞ ﺑﻴﺖ (ع) ﺑﻮد.

*انتخاب کتاب دکتر نعمت الله فاضلی در برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش ایده برتر: طرح پژوهشی پایگاه فرهنگ و هنر مازندران به عنوان طرح برتر معرفی شد.

در بخش پژوهش‌های بنیادی: طرح تأثیر فضای محیطی بر تحولات فرهنگی؛ مورد ایران پساجنگ اثر مرتضی مردیها و همچنین کتاب دوجلدی «چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» اثر نعمت‌الله فاضلی مشترکاً به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در این بخش همچنین تحلیل محتوای کتاب‌های کودکان و نوجوانان به زبان کردی از ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ اثر جبار اسلامی‌پور و فرزانه فدوی شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش پژوهش‌های کاربردی: کتاب «طرحی برای نظارت بر ممیزی کتاب در ایران» نوشته محمد رضایی به عنوان پژوهش برتر معرفی شد.

در این بخش همچنین کتاب «تحلیل وضعیت فرهنگ کارآفرینی» در شهرستان کرمانشاه و ارائه الگویی برای توسعه آن، تألیف مشترک نادر نادری، نعمت‌الله شیری، شهناز فتاحی و خانم خوش‌مرام، شایسته تقدیر شناخته شد.

در این مراسم همچنین سه کتاب ترجمه‌ شده توسط علی پاپلی یزدی، محسن ملکی و سجاد علیزاده شایسته تقدیر شناخته شدند.

در معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین نظام بهرامی کمیل، احسان فدایی و غلامرضا خوش‌اقبال به عنوان پژوهشگران برتر معرفی شدند.

انتخاب اثر دکتر مریم صانع پور و دکتر علی دلشاد در پنجمین جشنواره بین المللی امام علی(ع) پژوهی

به همت مرکز تحقیقات امام علی (ع)، پنجمین جشنواره بین المللی امام علی(ع) پژوهی با عنوان "گفتمان امام علی پژوهی؛ تجربه دیروز، آرمان امروز و نیاز فردا" روز چهارشنبه 15 شهریور 1396 با حضور پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی شامل کشورهای آمریکا، آفریقای جنوبی، هندوستان، پاکستان، عمان، لبنان، سنگال، افغانستان، عراق، آذربایجان و ... در سالن حمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

 

*انتخاب کتاب «درآمدی بر تحلیل انتقادی گفتمان روایی» در سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران1396

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- برگزیدگان و شایسته‌های تقدیر سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چهارشنبه 18 بهمن در تالار وحدت معرفی شدند. برگزیدگان در بخش ادبیات به شرح ذیل بوده اند:

تاریخ و نقد ادبی

 بلاغت (از آتن تا مدینه)، تألیف داوود عمارتی مقدم، تهران: هرمس، 1395، 340 ص.
درآمدی بر تحلیل انتقادی گفتمان روایی، تألیف حسین صافی پیرلوجه، تهران: نی، 1395، 334 ص.
 پرسش­‌های بوطیقای داستایفسکی، تألیف میخاییل باختین، ترجمه سعید صلح‌­جو، تهران: نیلوفر، 1395، 608 ص.

تجلیل از کتاب«تحلیل انتقادی گفتمان روایی» دکتر حسین صافی در جایزه ادبی جلال آل احمد 1396

بر اساس آراء هیئت داوران در بخش رمان اثر «این خیابان سرعت‌گیر ندارد» نوشته مریم جهانی از نشر مرکز و «بی‌کتابی» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان از انتشارات شهرستان ادب به صورت مشترک به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش داستان کوتاه کتاب «اسم شوهر من تهران است» نوشته زهره شعبانی از نشر مرکز شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش مستندنگاری دو اثر «آنک پاریس» نوشته میرجلال الدین کزازی از انتشارات صدای معاصر و «سفر دیدار» نوشته محمدرضا توکلی صابری از نشر اختران به صورت مشترک شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش نقد ادبی نیز دو کتاب «بلاقطع از آتن تا مدینه» نوشته داود عمارتی مقدم از نشر هرمه و کتاب «درآمدی بر تحلیل انتقادی گفتمان روایی» نوشته حسین صافی از نشر نی شایسته تقدیر شدند.

*تجلیل از دکتر علوی پور در نخستین جایزه سینمایی سال 1396

 در مراسم پایانی اولین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال از برگزیدگان بخش های مختلف این رویداد، تقدیر به عمل آمد.
به گزارش سینماپرس، این مراسم عصر سه شنبه ۲۸ آذر در موزه سینما برپا گردید.

در این مراسم در بخش مقالات، محسن آقایی جشوقانی شایسته تجلیل شد.
در بخش موسسات و پژوهشکده ها، ضمن قدردانی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد تجلیل شد.
در بخش پایان نامه، زینب قاضی زاده هاشمی تجلیل شد.
در بخش پژوهش مستقل سیدمحسن علوی پور و داوود ضامنی به طور جداگانه مورد تجلیل قرار گرفتند.
در پایان این مراسم نشان نخستین دوره جایزه پژوهشی سینمایی سال به موزه سینما اهدا شد.

*اعطای نشان درجه یک هنری به دکتر فاطمه راکعی 1395

در مراسم پایانی یازدهمین جشنواره شعر فجر، نشان درجه یک هنری  که ارزش علمی و پژوهشی آن معادل دکترا است، توسط سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دکتر فاطمه راکعی عضو هیأت علمی پژوهشگاه تقدیم شد.

*برگزیده شدن دکتر روح انگیز کراچی در جایزه ادبی پروین اعتصامی سال 1395

هفتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی روز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ برگزار شد و جایزه "کتاب برگزیده" به "تاریخ شعر زنان از آغاز تا سده هشتم هجری قمری" تالیف "دکتر روح انگیز کراچی" تعلق گرفت .
 

*طرح پژوهشی سرکارخانم دکتر معصومه نعمتی قزوینی برنده بخش پژوهش سومین جایزه علمی- ادبی دکتر طاهره صفارزاده شد

طرح پژوهشی سرکارخانم دکتر معصومه نعمتی قزوینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با عنوان«تحلیل و مقایسه سوره های أعلی، جمعه و بیّنه با ترجمه فارسی آن از حیث انسجام و پیوستگی متن» برنده بخش پژوهش سومین جایزه علمی- ادبی دکتر طاهره صفار زاده شد.

دریافت جایزه برای مقاله دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی در کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز1394

مقاله دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی عضو هیأت علمی مرکز اسناد فرهنگی آسیای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، در میان ده مقاله برگزیده «کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز» اعلام شد و در روز پنجشنبه 8 / 11 / 1394 شمسی، در حضور علما، شخصیت‌ها و سفرای کشورهای اسلامی، مورد تشویق مراجع معظم شیعه حضرات آیات عظام حاج شیخ ناصر مکارم شیرازی (مدظله العالی) و حاج شیخ جعفر سبحانی (مدظله العالی) واقع شد.
مقاله دکتر صداقت با عنوان «راهبرد ضد ایراتی و شیعی عربستان سعودی در عرصه آموزش و رسانه» برگرفته از مجلدات دوّم و سوّم «مجموعه شیعه‌شناسی معاصر اهل سنت» است که با رویکردی وحدت آفرین توسط نویسنده در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پنج مجلد تألیف شده و تاکنون دو مجلد از آن با همکاری «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» منتشر شده است.

*بیست و سومین جایزه جهانی کتاب سال 1394 برای دکتر علی اصغر مصلح

در مراسم سی و سومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و سومین جایزه جهانی کتاب سال که با حضور رییس جمهور ۱۸ بهمن ماه در تالار وحدت برگزار شد، از دو عضو هیات علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی به دلیل ترجمه و تالیف آثار موفق تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
در این دوره از انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی، اثر ترجمه‌ای دکتر نجمه شبیری با عنوان ” نامه‌های پر تب و تاب” در گروه ادبیات و زبان‌های دیگر به عنوان کتاب برگزیده شناخته شد و از ایشان تقدیر به عمل آمد.
همچنین در بخش آثار شایسته تقدیر و درگروه فلسفه غرب نیز اثر تالیفی دکتر علی اصغر مصلح به عنوان فلسفه فرهنگ، برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شد.

*برگزیدگان جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران 1392 معرفی شدند /جایزه دکتر مهشید میرفخرایی

برگزیدگان دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های فلسفه و روانشناسی، دین، علوم کاربردی، زبان، علوم خالص،، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و کودک و نوجوان معرفی شدند.
آیین اختتامیه سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست ‌و دومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛ با حضور حسن روحانی(رییس جمهوری)، علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدعباس صالحی(معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد)، مجید غلامی‌جلیسه(مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب)، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد(دبیر علمی این دوره از جایزه کتاب سال)، محسن جوادی(دبیر علمی این دوره از جایزه جهانی کتاب سال) و جمعی از اصحاب فرهنگ و قلم در سالن اجلاس سران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ برگزیدگان دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های فلسفه و روانشناسی، دین، علوم کاربردی، زبان، علوم خالص،، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و کودک و نوجوان معرفی شدند.
آثار برگزیده و شایسته تقدیر سی و دومین جایزه کتاب سال به شرح زیر است:
آثار برگزیده در بخش  زبان
الف) زبان ‌های باستانی و گویش ‌های ایرانی
بررسی دینکرد ششم، تألیف مهشید میرفخرایی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ۴۹۰ ص، ۱۳۹۲
ب) زبان شناسی عمومی
رده ‌شناسی زبان ‌های ایرانی، تألیف محمد دبیرمقدم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت)، ۲ ج، ۱۲۶۹ ص، ۱۳۹۲
ج) زبان زبان های دیگر
اصطلاحات و عبارات رایج فارسی(فارسی انگلیسی)، تألیف محمدرضا باطنی با دستیاری زهرا احمدی ‌نیا، تهران: انتشارات فرهنگ معاصر، ۱۰۸۹، پانزده ص، ۱۳۹۲

و...

*دکتر ایشانی برگزیده جشنوراه فارابی شد

دکتر ایشانی برگزیده جشنوراه فارابی شد

دکتر طاهره ایشانی عضو هیئت علمی پژوهشکده ادبیات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ششمین جشنوراه بین المللی فارابی موفق به کسب رتبه برگزیده شد .در ششمین جشنواره بین المللی فارابی که با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وزارت علوم، مسوولان شورای عالی انقلاب فرهنگی، استادان دانشگاه ها، دانشمندان و دانش پژوهان عرصه علوم انسانی و اسلامی در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد از دکتر طاهره ایشانی به عنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل بعمل آمد. رساله دکترای طاهره ایشانی با عنوان « انسجام در غزل فارسی: تحلیل مقایسه ای چند غزل حافظ و سعدی» به عنوان تنها برگزیده در در گروه زبان و ادبیات فارسی،حائز رتبه سوم بخش بزرگسال شد.

وی در مراسم اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان،علاوه بر دریافت هدیه جشنوراه و لوح افتخار از سوی وزیر علوم،تقدیر نامه سازمان های یونسکو و آیسسکو را دریافت کرد.

جشنواره بین‌المللی فارابی، ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت سالانه برگزار می‌گردد. این جشنواره با عنایت به اهداف مشخص شده برای آن در دو حوزه نظری و کاربردی، از حیث سازمانی به گونه‌ای تعریف شده تا از حداکثر حمایت مراکز پژوهشی- آموزشی فعال در گستره علوم انسانی برخوردار باشد. برای این منظور تجارب ارزنده جشنواره‌های بین‌المللی کشور و دیدگاهها و پیشنهادهای ارایه شده از سوی فرهنگستان‌ها‌ و مؤسسات پژوهشی و علمی کشور مورد توجه قرار گرفت و در طراحی جشنواره به کار گرفته شد. افزون بر آن، کلیه نهادهای علمی- پژوهشی حوزوی و دانشگاهی به صورت موثر جهت مشارکت در سیاستگذاری جشنواره فراخوانده شده‌اند؛ که در مجموع، تلاشی فراگیر و اقدامی جمعــی را برای شناسایی و تقدیر از برگزیدگان علوم انسانی و اسلامی، شکل می‌دهـد .

جشنواره بنا به تعریف در دو سطح «جوان (زیر 35 سال)» و «بزرگسال» به دریافت، بررسی و انتخاب آثار برگزیده می‌پردازد، و از حیث قلمرو جغرافیایی دو حوزه داخل و خارج را پوشش می‌دهد. در حوزه داخل کشور، کلیه آثار تولید شده توسط ایرانیان، فارغ از محل کنونی سکونت و اشتغال، مدنظر است و در حوزه خارج، تولید آثار پژوهشی توسط کسانی که دارای تابعیت ایرانی نیستند،‌دنبال می‌شود .

*جایزه کتاب فصل  1391برای کتاب «جستار در میراث منطق دانان مسلمان»

کتاب «جستار در میراث منطق دانان مسلمان» در بیست و یکمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران،اثر شایسته تقدیر شناخته شد.مراسم تجلیل از نویسنده این کتاب و دیگر برندگان این جایزه،سه شنبه 4 مهر در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.
«جستار در میراث منطق دانان مسلمان» توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1391 منتشر شده است . این اثر در چهار بخش و بیست و یک فصل سامان یافته : علم شناسی، معرفت شناسی، آراء منطقی دانشمندان مسلمان، تحلیل تاریخی مسایل منطقی .
بخش نخست کتاب گزارش و تحلیل دیدگاه منطق دانان در شناخت علوم است .این فصل به بررسی موضوعاتی مانند تقدم مباحث علم شناسی بر مباحث علم، جایگاه معرفتی علم منطق در الگوی علم شناسی ارسطویی و مواجهه اصولیا با الگوی علم شناسی ارسطو و سهم اصولیان متاخر در ارایه الگوی جدید علم شناسی می پردازد .
محور اصلی بخش دوم طرح مباحث معرفت شناسی نزد منطق دانان مسلمان می پردازد . نظریه توجیه نزد طوسی، برهان حقایق نفس الامری، بداهت تصورات حسی، تمثیل، کثرت گرایی تا جهان شمولی معرفت بخشی از موضوعات مطرح شده در این بخش هستند .
بخش سوم به طرح برخی از دیدگاه های مهم منطق دانان می پردازد کخه تحول ساختاری در منطق نگاری ابن سینا، مکتب های منطقی شیخ اشراق، آراء آثار منطقی علامه حلی، قطب الدین رازی و معمای مجهول مطلق، آراء و آثار منطقی جلال الدین دوانی و ملاصدرا و تحویل قضایا را بررسی می کند .
در بخش چهارم برخی از مسایل منطقی در تطور تاریخی مطالعه می شود . ترتیب طرح این مسایل، ترتیب آثار منطقی به ویژه آثار دوبخشی است . مفاهیم غیر محصل، تمایز مصداقی خبر، اجزاء قضیه، از طبیعیه تا محمول درجه 2 ، تطور تاریخی قضایای حقیقی، خارجی و ذهنی .
برای تهیه این کتاب کافی است به نشانی اینترنتی WWW.IHCS.AC.IR مراجعه یا نام آن را از طریق پیامک به شماره 3000144104 ارسال کنید .

*برگزیده شدن دکتر ژاسنت صلیبی در دومین جایزه علمی دکتر کاردان

آئین دومین جایزه‌ی روان‌شناسی و علوم‌ تربیتی دکتر کاردان صبح روز دوشنبه 5 دی ماه سال جاری، همزمان با چهارمین سالروز رحلت این استاد فرهیخته‌ی روان شناسی و علوم تربیتی، برگزار شد.
گفتنی است، جایزه‌ی دکتر کاردان، هر سال در حمایت از پژوهش‌های نوآورانه در حوزه‌های روان‌شناسی و علوم‌ تربیتی، به رساله‌های برگزیده‌ی دانش پژوهان مقطع دکترا در رشته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی، اهدا می‌شود.
دکتر غلامعلی افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره‌ی جمهوری اسلامی ایران، سخنران آئین جایزه‌ی علمی دکتر کاردان بود. وی، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: آنانکه دانش خود را با احساس و تعهد عجین می کنند، صاحب بصیرت و بینش می شوند.
در پایان مراسم، اسامی برگزیدگان دومین جایزه‌ی علمی دکتر کاردان بدین شرح اعلام شد:
رتبه‌ی اول و تندیس طلائی: دکتر ژاسنت صلیبی
رتبه‌ی دوم و تندیس طلائی: دکتر ابوالفضل محمدی
لوح تقدیر: دکتر هادی کرامتی ـ دکتر منیژه فیروزی ـ دکتر راضیه ظهره وند ـ دکتر ملکه مشهدی فراهانی ـ دکتر مجتبی حبیبی عسگرآباد

*سی‌امین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران 1390 /دکتر مزداپور و دکتر پارسا پور

با معرفی،آثار برگزیده و شایسته تقدیر سی‌امین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیدگان و نویسندگان شایسته تقدیر با حضور رئیس جمهور و وزیر ارشاد جوایزه خود را دریافت کردند .
بر اساس اعلام دبیرخانه،داوران جایزه کتاب سال،بعد از ارزیابی 25 هزار و 495 عنوان کتاب چاپ شده در سال 90 ، 197 عنوان کتاب را شایسته راه یافتن به مرحله دوم دانستند که از این میان 26 عنوان منتخب شده‌اند.در نهایت از میان این 26 عنوان تنها 4 عنوان آن حائز عنوان برگزیده شناخته شدند و 22 اثر دیگر شایسته تقدیر هستند .
از 4 اثر برگزیده و 22 اثر شایسته تقدیر،دو اثر توسط انتشارت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده اند.کتاب « واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی » نوشته دکتر کتایون مزدا پور عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بخش زبان و شاخه زبان‌های باستانی تنها اثر برگزیده  در جایزه کتاب امسال شد .
همچنین کتاب کفایهالطب  تألیف حبیش التفلیسی که با مقدمه، تصحیح و تحشیه دکتر زهرا پارساپور منتشر شده،در بخش علوم کاربردی و گروه پزشکی،شایسته تقدیر شناخته شد .

کتایون مزداپور متولد زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۲۲ در یزد زبان‌شناس و پژوهشگر شناخته شده زبان‌های باستانی است. دکتر مزداپور دورهٔ کارشناسی خود را در سال ۱۳۳۹ در رشتهٔ علوم اجتماعی آغاز و در سال ۱۳۴۴ به اتمام رساند.وی همچنین دورهٔ کارشناسی ارشد را در رشتهٔ زبان‌شناسی همگانی و زبان‌های باستان در سال ۱۳۴۹ آغاز و در سال ۱۳۵۹ در مقطع دکترا در رشتهٔ زبان‌شناسی همگانی و زبان‌های باستان فارغ التحصیل شد .
کتاب « واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی » سال 1390 توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در 806 صفحه و بهای 250000 ریال روانه بازار نشر شد .
جایگاه تاریخی فارسی، دگرگونی واژگان، موجبات فرهنگی حذف واژه از زبان محور های اصلی این کتاب هستند.نویسنده در مقدمه این کتاب و در توضیح ضرورتتوجه به این موضوع نوشته است:«فارسی یکی از زبانهای نادری است که هم پیشینهٔ کتابت آن به دوهزار و پانصد سال قبل می‌رسد و هم اکنون هنوز زبان زنده و رسمی است یکی از سه نسخه از کتیبه‌های هخامنشی به فارسی باستان است و صورت جدید همان زبان یعنی، فارسی امروزی، در سه کشور ایران، تاجیکستان و افغانستان رسمیّت دارد. نکته مهم درباره زبان فارسی این است که این زبان در سه دوره باستانی، میانه و جدید، زبان رسمی ایران و زبان میانگان ابزار ارتباطی میان اقوام و گروه‌های مختلف ایرانی و غیرایرانی بوده است که در کنار یکدیگر در امپراتوری ایران می زیسته‌اند. زبان رسمی بودن ملازم آن است که افزون بر رواج بسیارش در گفتگوی شفاهی، در مجامع رسمی و در بازار و سپاه متداول گردد و اغلب نوشته های فراوان به آن فراهم آید و زبان مکتوب دیوانی و سپس علمی، ادبی و دینی باشد. این اخیر حکم درباره زبان فارسی در دوران میانه و جدید آن صادق است . »
دکترمزدا پور برای نوشتن این کتاب نیمی از متون پهلوی را بررسی کرده بود .
همچنین دکتر زهرا پارساپور متولد 1344، سال 1373  لیسانس زبان و ادبیات فارسی خود را از دانشگاه علامه طباطبایی و در سال 1375 فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرد.وی در سال 1381 در مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. «مقایسه زبان حماسی و غنایی با تکیه به خسرو و شیرین و اسکندر نامه نظامی» دیگر اثر وی نیز پیش از این به عنوان کتاب سال دانشجویی در سال 1383 برگزیده شده بود.کتاب کافیه الطب پیش از این برنده جایزه کتاب فصل نیز شده بود. ن کتاب ارزشمند  دانشمند بزرگ قرن ششم ابوالفضل حبیش تفلیسی است و توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دو مجلد منتشر شد. این اثر  که از متون کهن و گنجینه طب شرق و غرب محسوب می شود، در سه بخش تالیف شده است. بخش اول به معرفی نشانه بیماری ها و سبب و علاج آنها پرداخته و بخش دوم شامل اسامی دارو های مفرد است.در بخش سوم نیز اسامی داروهای مرکب به دو زبان فارسی و عربی به ترتیب الفبایی ذکر شده که  باتوضیح در باره خواص و شیوه تهیه آنها همراه  است .
کفایه الطب در دو مجلد با چاپی نفیس و رنگی، با حفظ اصالت شکل و رنگ موجود در نسخه ها،به قیمت 70 هزار تومان منتشر شده است.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی جوایز


نظر شما :