مراسم معارفه سرپرست جدید پژوهشکده دانشنامه نگاری

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۶:۴۶ کد : ۲۰۸۱۴ خبر و اطلاعیه جدیدترین خبرها
تعداد بازدید:۷۸۷
مراسم معارفه سرپرست جدید پژوهشکده دانشنامه نگاری

مراسم معارفه سرپرست جدید پژوهشکده دانشنامه نگاری، سرکار خانم دکتر آزیتا افراشی، با حضور ریاست محترم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و معاونت محترم پژوهشی و نیز جمعی از اساتید و کارشناسان پژوهشکده دانشنامه نگاری در روز سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، انجام شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر پاکتچی، سرپرست سابق پژوهشکده دانشنامه نگاری، به صورت برخط از دفتر ایران در یونسکو به مراسم پیوستند. ایشان ضمن تشکر از ریاست پژوهشگاه علوم انسانی، جناب آقای دکتر قبادی، به خاطر ایجاد فضایی آرام و علمی در پزوهشگاه علوم انسانی، انتخاب دکتر افراشی با اکثریت آرا را در این سمت تبریک گفتند. دکتر پاکتچی با اشاره به سوابق درخشان علمی و اجرایی دکتر افراشی، چه در ایران و چه در سطح بین المللی، حضور ایشان را نویدبخش دورانی درخشان در این پژوهشکده دانستند.

در ادامه جناب آقای دکتر قبادی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) و نیز نزدیک شدن ایام نوروز باستانی، جایگاه علمی و اخلاقی سرکار خانم دکتر افراشی را رفیع دانستند و ابراز امیدواری کردند که حضور ایشان در جایگاه سرپرست پژوهشکده دانشنامه نگاری سرآغاز اتفاقات مثبت و درخشانی در امر دانشنامه نگاری در کشور باشد.

در ادامه دکتر سیدمصطفی عاصی با اشاره به سوابق درخشان علمی و نیز اخلاق بالای علمی دکتر افراشی، از ایشان به عنوانی استادی توانمند که انگیزه بخش دانشجویان بسیاری در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در یک دهه حضورشان در رشته زبانشناسی در این پژوهشگاه یاد کردند و انتخاب ایشان با حداکثر آرا را در این سمت تبریک گفتند.

در ادامه دکتر افراشی ضمن ابراز تشکر از حضور اساتید و همکاران پژوهشکده دانشنامه نگاری در این مراسم عنوان کردند که ایشان خود را نه رییس پژوهشکده، بلکه همکاری می دانند که قصد دارند با همدلی و همفکری گامی مثبت در ارتقای امر دانشنامه نگاری در کشور بردارند. ایشان همچنین ضمن تشکر از همکاران پژوهشکده دانشنامه نگاری، به ویژه جناب آقای دکتر اسمعیلی، معاون محترم پژوهشکده و نیز سرکار خانم حاجی زاده، مسئول دفتر ریاست، از زحمات ایشان در انجام تمام و کمال امور پژوهشکده در مدت انتصاب سرپرست جدید پژوهشکده، قدردانی کردند.

جناب آقای دکتر اسمعیلی، معاون محترم پژوهشکده نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن ارایه ابیاتی چند از حضرت حافظ و تبریک پیشاپیش سال نو، انتخاب شایسته سرکار خانم دکتر افراشی به سرپرستی پزوهشکده دانشنامه نگاری را تبریک گفتند.

در پایان مراسم حکم سرپرستی پژوهشکده دانشنامه نگاری از جانب ریاست محترم پژوهشگاه و جمعی از اساتید به دکتر افراشی اعطا شد.

کلید واژه ها: معارفه سرپرست جدید دکتر افراشی


نظر شما :