آخرین وضعیت بانک دانشگاه آزاد از زبان دانشجو

۱۹ تیر ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۴ کد : ۳۳۰۸
تعداد بازدید:۲۶۸۲
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.irفرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آخرین وضعیت بانک دانشگاه آزاد اظهار داشت: ایجاد منابع مالی جدید برای دانشگاه آزاد یکی از دلایل ایجاد بانک است تا بودجه موردنیاز هر سال به صورت 100درصد از شهریه‌ها تامین نشود.
وی افزود: درحال حاضر حدود 99 یا 100 درصد بودجه دانشگاه از طریق شهریه تامین می‌شود؛ به این ترتیب اگر هر سال نرخ تورم را در نظر بگیریم و بخواهیم حقوق کارمندان را هم افزایش دهیم و حقوق اعضای علمی و هزینه‌های آب، برق و گاز و سایر هزینه‌ها را هم در نظر بگیریم دانشگاه مجبور است که مطابق با تورم شهریه‌ها را هم افزایش دهد.
دانشجو ادامه داد: برای اینکه این اتفاق نیفتد، ما طرح ایجاد منابع جدید مالی را مطرح کردیم که شامل چندین قسمت می‌شود. یکی از این مسائل صرفه‌جویی است که با همین یک کار توانسته‌ایم امسال در دوره کاردانی و دوره کارشناسی ناپیوسته تا 20 درصد تخفیف ایجاد کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: همچنین ما سعی کرده‌ایم که محصول خودمان را تجاری‌سازی و به بازار ارائه کنیم تا به فروش رسیده شود و از این طریق بتوانیم برای دانشگاه منابع مالی جدید ایجاد کنیم. یکی دیگر از منابع، ایجاد ارتباط با صنعت است که این مسئله هم نیازهای کشور را برآورده می‌کند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از منابع، استفاده از گردش پولی و افزایشی است که در این گردش پول ایجاد می‌شود؛ مثل سیستم بانک یا سیستم بیمه. براین اساس تاسیس بانک دانشگاه آزاد یکی از منابع و وسایل برای ما محسوب می‌شود. البته تاسیس بانک یک وسیله است نه هدف.
دانشجو تصریح کرد: هدف ما این است که منابع مالی جدید به‌دست بیاوریم تا بتوانیم شهریه‌ها را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: در بحث ایجاد بانک و صندوق پولی و بیمه اقدامات کارشناسی درحال انجام است و امیدواریم طبق قولی که دادیم تا پایان سال دوم و آغاز سال سوم، به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.
انتهای پیام//

نظر شما :