دیه مرد مسلمان در ماه حرام 40 درصد افزایش یافته است

۱۴ تیر ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۶ کد : ۳۲۲۱
تعداد بازدید:۲۷۴۰
<a class="dpDayHighlight" target="_blank" href="http:///fa.shada.ir"><br /> </a>
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به روزنامه آفتاب یزد، ضمن تکذیب افزایش 100 درصدی دیه مرد مسلمان در ماه حرام، این مبلغ را 40 درصد اعلام کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) جوابیه بیمه مرکزی تصریح دارد: بر خلاف مطلب مندرج در روزنامه آفتاب یزد مبنی بر افزایش 100 درصدی دیه، به اطلاع می رساند، دیه مرد مسلمان در ماه حرام در سال 1391 از مبلغ 900 میلیون ریال به 126 میلیون ریال افزایش یافته و بنابراین افزایش، در حدود 40 درصد بوده است.

این گزارش می افزاید: با وجود افزایش 40 درصدی دیه، حسب نظر مسئولان بیمه مرکزی، حق بیمه حداکثر 25 درصد افزایش یافته است،  ضمن آنکه بیمه گران اختیار کاهش حق بیمه را داشته و در مواردی تا 20 درصد کاهش نیز در حق بیمه های مصوب اعمال می شود.

بنابراین گزارش، در جوابیه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأکید شده است: به جز مالیات بر ارزش افزوده، در مورد سایر عوارض از جمله10 درصد عوارض وزارت بهداشت، 10 درصد عوارض نیروی انتظامی و پنج درصد سهم صندوق تأمین خسارت های بدنی بیمه گذاران، مبلغ جداگانه ای بابت عوارض پرداخت نمی کنند و عوارض مذکور از حق بیمه صادره شرکت های بیمه پرداخت می شود


نظر شما :