سخنرانی دکتر صداقت در مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین امامی‌پور و گرامیداشت شهدای مدارس علمیه حضرت مهدی و صاحب‌الزمان (عج)

۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۷ کد : ۲۱۵۱۱ اخبار گروه
تعداد بازدید:۶۶۶
سخنرانی دکتر صداقت در مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین امامی‌پور و گرامیداشت شهدای مدارس علمیه حضرت مهدی و صاحب‌الزمان (عج)

سخنرانی دکتر صداقت در مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین امامی‌پور و گرامیداشت شهدای مدارس علمیه حضرت مهدی و صاحب‌الزمان (عج)

شب 17 ربیع الاول 1443 قمری (2 آبان 1400ش) مصادف با میلاد مسعود حضرت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) و حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مراسم معنوی باشکوهی، معطر به عطر یاد و نام شهداء در تجلیل از نیم قرن مجاهدت علمی، فرهنگی و مذهبی استاد وارسته حوزه، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدعلی امامی‌پور (حفظه الله تعالی) و گرامیداشت 29 تن شهید از مدارس علمیه حضرت مهدی و صاحب‌الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) در مسجد فقیه سبزواری شهر مشهد مقدس برگزار شد. سخنران اصلی مراسم آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه محترم شهر مشهد مقدّس بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امامی‌پور بقیة‌السلف نسلی درخشان از مدیران مدارس علمیه مشهد هستند که علاوه بر مشارکت در سنّت حسنه وقف؛ بالغ زندگی خود را نیز وقف پرورش عالمان دین و احیای مدارس علمیه مشهد کرده است. زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدعلی امامی‌پور و شهدای مدرسه در کتابی با عنوان «ما صاحب داریم...» به کوشش جمعی از شاگردان ایشان نگاشته و توسط حوزه علمیه خراسان به زیور طبع آراسته شده است.

برخی از طلّاب پیشین مدرسة مذکور در سخنانی کوتاه به قدردانی از آن عالم جلیل‌القدر و شهدای مدارس حضرت مهدی و صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرداختند. در ادامه خلاصه‌ای از سخنرانی کوتاه دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تقدیم حضور می‌شود که با اشعاری به بیان خاطرات خود از آن مدرسه پرداخت:

عالِم عامِل و معلّم نور                                     حوزه‌دار بزرگوار و صبور

خادم دین و دانش و حوزه                               حاج محمدعلی امامی پور

         اولین بار دیدم ایشان را                                   در مرمت بدون مکث و فتور (1)

  تا گلستان حضرت مهدی (عج)                         ماند آباد و محکم و معمور

   حوزه صاحب‌الزمان هم از او                             شده در رونق و صفا مشهور

      بیست‌و‌نه تن شهید این دو مکان                       هر زمان در بیانشان مذکور (2)

          شهدایی که یافتند مقام                                   با گذشتن ز جان، ز روی شعور (3)

       بهر طلّاب در نماز شبان                                  اسوه بودند در سِنین و شهور (4)

   در تشرف به بارگاه رضا (ع)                             هر زمان داشتند شوق حضور

 یاد دارم که در مسیر حرم                                بهر تسهیل در عبور و مرور

        صلواتی نثار می‌گردید                                     خودرویی می‌شد آشکار از دور (5)

  بوده اهل توکل و اقدام                                   مشورت داشتند و پس دستور

                                       مظهر زهد و ساده زیستی‌اند                             بری از آفت ریا و غرور

                                      تربیت دیدگان این دو مکان                             همه در انتظار روز ظهور

توضیحات:

(1) اول بار که مفتخر به دیدار ایشان به جهت تحصیل علوم آل محمد (صلی‌الله علیه وآله) شدم، معظم‌له را بی هیچ تکلّفی، در حال کمک به بنایی ساختمان مدرسه علمیه حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یافتم. هیچگاه به کناری نایستاد و از مشارکت در کار خیر کنار نکشید.

(2) حضرت حاج آقا امامی‌پور همواره به یاد شهدای مدرسه بودند که شمارشان با شهادت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خیراندیش به دست تروریست‌های داعش (12/5/1397ش) به 29 تن رسید و برنامه صبحگاهی مدرسه که مشتمل بر دعای فرج، حدیث‌خوانی و تذکرات اخلاقی بود، در مدرسی اجرا می‌شد که مزین به تصاویر آن شهیدان عزیز بود.

(3) مانند شهید حجت‌الاسلام حسن سربندی فراهانی (شهادت 27/11/1364ش) که هدفش از تحصیل در مدرسه علمیه حضرت مهدی (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) تدارک و آمادگی روحانی برای نیل به شهادت عنوان کرده است.

(4) حضرت حاج آقا امامی‌پور هر شب با حالتی روحانی و زمزمه‌ای آسمانی از قرآن و دعا طلّاب را برای تهجد و نماز شب بیدار می‌کردند.

(5) بارها این اتفاق را که در اثر صلوات پیش می‌آمد، در مسیر حرم مطهر حضرت رضا (علیه‌آلاف التحیة والثناء) به چشم دیده‌ام و در خاطرات طلّاب مدارس معظم‌له موجود است که بخشی از آن در کتاب «ما صاحب داریم» به همّت انتشارات حوزه علمیه خراسان منتشر شده است.

گزارش مراسم مذکور در روزنامه قدس:

 http://qudsonline.ir/news/774137/


لینک دانلود فایل

نظر شما :