«فلسفه تحول تاریخ» منتشر شد

۰۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۱۹۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۸۸
«فلسفه تحول تاریخ» منتشر شد

کتاب «فلسفه تحول تاریخ» با موضوع روش استنباط عقلانیت تاریخی و تحول علوم انسانی بر اساس مقایسه و نقد سنت ابن خلدونی با بسط حکمت نوصدرایی به قلم موسی نجفی و با پیشگفتاری از رضا داوری اردکانی منتشر شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، به تعبیر دکتر رضا داوری اردکانی نویسندهٔ این کتاب قصد راهیابی به فهمی جدید از تاریخ و بنای دانش تاریخی جدیدی با جوهر اسلامی را دارد .

دکتر نجفی نویسندهٔ این اثر نیز معتقد است این کتاب حاصل نوعی جمع‌بندی و تلاش علمی است که بعد از مطالعه در متن تاریخ، قوانین حاکم بر تاریخ، اصول تحولات اجتماعی، اندیشهٔ سیاسی و تحقیق پیرامون حوزهٔ تمدن اسلامی خواسته افق جدیدی را ولو به ابهام ترسیم کند .

این پژوهش در چهار فصل و یک ضمیمه ارائه شده و با توجه به بین رشته‌ای بودن موضوع و گستردگی حوزهٔ تحقیق به نوعی خاص مطالب را ارائه می‌دهد. به بیان دیگر نویسنده تلاش کرده تا بیش از پاسخگویی، طرح مسأله داشته باشد، با این نگاه که این صورت مسأله می‌تواند ما را به رسیدن به طلیعهٔ نوعی «علم جدید اسلامی» برای شناخت تحولات دنیای اسلامی و نسبت هر یک از علوم با همدیگر و با ذات فرهنگ و جامعهٔ اسلامی نزدیک کند .


دکتر نجفی آثار فاخر دیگری را در حوزهٔ تاریخ معاصر ایران منتشر کرده است که از جملهٔ آنها می‌توان به انقلاب فرامدرن و تمدن اسلامی (موج چهارم بیداری اسلامی) و اندیشه تحریم و خودباروری اشاره کرد .

این کتاب در ۳۲۴ صفحه از سوی انتشارات موسسهٔ مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده و با قیمت ۱۷ هزار تومان برای نخستین بار به بازار نشر آمده است .

برای تهیهٔ این کتاب می‌توانید به  http: //www. iichstore. ir/مراجعه کرده و به صورت اینترنتی آن را خریداری کنید

فایل های ضمیمه


نظر شما :